ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΣΚΑΛΚΟΣ, ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΗΣ ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ & ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ ΤΡΟΦΙΜΩΝ – ΤΜΗΜΑ ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ ΤΡΟΦΙΜΩΝ ΚΑΙ ΔΑΙΤΡΟΦΗΣ, ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΙΓΑΙΟΥ

Τι κάνουμε στη Λήμνο

– Για να φτάσει κανείς στην παραγωγή νέων καινοτόμων προϊόντων, θα πρέπει να διαθέτει: Οργάνωση, Μάρκετινγκ και Διαδικασία παραγωγής.

– Να είναι ήδη σωστά δομημένες οι ενεργειέ – και από πλευράς θεσμών – για να μπορέσει κανείς να παράγει νέα προϊόντα

– Η επιτυχής ανάπτυξη χρειάζεται ανάπτυξη από κάτω προς τα πάνω. Συνεργατικότητα και διακοπή των επιδοτήσεων

– Το πρόβλημα μας είναι η έλλειψη συνεργατικότητας, δε μπορούμε να συνεννοηθούμε μεταξύ μας

Το πρώτο πράγμα που κάναμε στη Λήμνο

– Μαζέψαμε τους επιχειρηματίες του νησιού και τους εξηγήσαμε την καινοτομικότητα και τη συνεργατική κουλτούρα.
– Μετά σε δεύτερη φάση μαζί τους παράξαμε νέα προϊόντα, τα οποία είναι και θα πρέπει να είναι μοναδικά παγκοσμίως, ελκυστικά στον καταναλωτή, με δυνατότητα άμεσης πώλησης και brand names.

Τα αποτελέσματα παραγωγής και διάθεσης νέων προιόντων

– Έπρεπε να βρούμε τους καινοτόμους επιχειρηματίες, δυστυχώς υπάρχει έλλειμμα ανθρώπινου δυναμικού στη χώρα, δεν υπάρχουν καινοτόμοι

Τι κάναμε:

– Σχεδιάσαμε μαζί την αλυσίδα από το χωράφι στο ράφι, (με αποκλειστική συμμετοχή επιλεγμένων επιχειρήσεων), με παραγωγή και χρήση πρώτων υλών βασισμένη σε συμβολαϊκή καλλιέργεια όπου χρειάζεται:

Που τα βρίσκουμε αυτά τα προϊόντα;

– Ξεχασμένα τοπικά καινοτόμα προϊόντα ως άμεση παράγωγη και διάθεση

– Back to the future – προϊόντα του παρελθόντος για το μέλλον με μεγάλη διατροφική αξία (the 4f model)

– Με την υποστήριξη mentoring του Παν. Αιγαίου – 6ετής προσπάθεια – χωρίς επιδοτήσεις

– Πρώτο προϊόν : Πριν από 30 χρόνια στη Λήμνο καλλιεργούνταν ένα σιτάρι, το μαυραγάνι Λήμνου, το σιτάρι αυτό καταφέραμε να ξανα- καλλιεργείται από παραγωγούς και να παράγεται το ψωμί μαυραγάνι, το οποίο πωλείται 10 λεπτά λιγότερο από το ψωμί το κανονικά. Το ψωμί αυτό είναι ελκυστικό προς τον καταναλωτή, το παράγει μόνο μια εταιρεία το προϊόν.

– Δεύτερο προϊόν: φάβα (άφκος) της Λήμνου, η οποία πωλείται προς 6,5 ευρώ το κιλό, στη λιανική. Με συμβολαική καλλιέργεια και χωρίς επιδοτήσεις.

– Επίσης, το κτήμα ΖΑΒΑΛΑΚΗ παρήγαγε το Μοσχάτο Αλεξανδρείας – μοναδικό είδος στην Ελλάδα. Μεταξύ του 1950 και του 1970 ο παραγωγός παρήγαγε για δική του χρήση ένα αφρώδες κρασί.

– Frizarte / DI festia: 8/9ε το κιλό – ξεκίνησε το 2013 η παραγωγή και είναι το μέλλον.

Άλλα προϊόντα:

– Αρτοσκευάσματα – κριτσίνια – cookies – με ω3 από με λιναρόσπορο

– Ταχίνι με πετιμέζι (η merenda του Αιγαίου – ονομασία μαρκετινγκ), μέχρι τέλος του χρόνου το προϊόν θα είναι στα ράφια των τοπικών σουπερ μάρκετ κι όχι μόνο

Παράλληλες δράσεις

– Έρευνα και ανάδειξη διατροφικής αξίας των προϊόντων (πτυχιακές εργασίες φοιτητών δίνουν βάση σε αυτά τα προϊόντα)

– Προώθηση εξαγωγών (υλοποίηση προγράμματος εκπαίδευσης εξαγωγών)

– Εκπαίδευση (λίγα σεμινάρια επιχειρηματικότητας στο πλαίσιο του προγράμματος πολυνησιωτικότητας)

– Μεταφορά μοντέλου 4F σε άλλα νησιά (στη Σάμο, εμφανίζεται με τη μορφή της σαμιακής γης, από το 2012)

– Δείχνουμε απόλυτη προσήλωση στην στρατηγική, στη στόχευση με σύμβουλο το Πανεπιστήμιο Αιγαίου που παρέχει γνώσεις, τεχνογνωσία, κουλτούρα καλών πρακτικών και καθοδήγηση.

– Χρειάζεται όμως branding και για αυτό τον λόγο έχουμε καταλήξει στο συμπέρασμα πως πρέπει να αναβιώσουμε το Σιτιβολώνα – bread basket Αιγαίου

– Η καινοτομία θέλει χρόνια – επίπονη στρατηγική – προσπάθεια και λειτουργία προώθηση

– Χρειαζόταν μια εστία προβολής ενημέρωσης εκπαίδευσης του πλούτου της Λήμνου. Οι καλύτερες ιδέες είναι αυτές που υλοποιούνται

– Δημιουργήσαμε τον Ιπποκρατικό Βοτανικό Κήπο Λήμνου (160 εδώδιμα φυτά), εγκαίνια 6-7 Μαΐου 2015

Κατηγορίες: Ομιλίες. Προσθήκη στους σελιδοδείκτες.